آقایان برای فرزند آوری تا چه سنی فرصت دارند؟
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
آقایان برای فرزند آوری تا چه سنی فرصت دارند؟
نوشته شده در پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 274
نویسنده : پارمیس

محققان در بررسی ۴۰ ساله روی میلیون ها زوج با رده های سنی مختلف دریافتند به طور کلی مردانی که بیش از ۴۵ سال سن دارند توان باروری کمتری دارند و بانوان آن ها در معرض خطر ابتلا به پره اکلامپسی، مسمومیت بارداری، دیابت حاملگی و زایمان زودرس قرار می گیرند. نوزادان به دنیا آمده از والدین میانسال با احتمال زیاد دچار وزن کم در زمان تولد، احتمال تشنج و ابتلا به بیماری صرع، مشکل های قلبی، نقص های مادرزادی و ابتلا به سرطان دوران کودکی می شوند. در مردان میانسال میزان اسپرم تولیدی بدن پدر کاهش می یابد، همچنین میزان هورمون تستوسترون به طور طبیعی در مردان همزمان با افزایش سن کاهش می یابد و به این ترتیب احتمال ابتلای نوزاد به انواع بیماری ها افزایش می یابد.

دگرگونی های فیزیولوژیکی در بدن زنان پس از ۳۵ سالگی روی می دهد و به این ترتیب احتمال ناباروری یا بروز مشکل در حین بارداری بروز می کند. در طول سال ها تنها به زنان توصیه شده است تا در جوانی فرزند آوری داشته باشند، اما یافته های جدید دانشمندان نشان می دهند مردان نیز می توانند از سن ۴۰ سالگی به تدریج دچار مشکل های فرزند آوری شوند و این مشکل افزون بر نوزاد بر همسران آن ها نیز اثر می گذارد. به گفته محققان همان طور که با افزایش سن، مردان دچار دگرگونی در وضعیت ظاهری، سفید و ریختن موهای سر، کاهش حجم توده عضلانی و ضعف بدنی می شوند اسپرم تولیدی در بدن آن ها نیز کیفیت خود را از دست می دهد که در نتیجه آن کودکانی با درصد ابتلا به انواع بیماری ها به دنیا خواهند آمد. این مطالعه به وسیله دانشمندان دانشگاه Rutgers انجام شده است.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: فرزند آوری , سن فرزند آوری , برای بچه دار شدن تا چه سنی فرصت داریم , قدرت باروری مردان تا چند سالگی ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: